Mokykimės skaityti kartu su Montessori kortelėmis
-
Mokymasis skaityti – nėra natūralus procesas, iki to laiko vaikas turi praeiti tam tikrus etapus, kaip – sakytinė kalba, foneminis supratimas ir garsai bei žodžių kūrimas – rašymas.
Tik praėjus šiuos etapus įvyksta magiškas įvykis ir vaikas pradeda skaityti savo pirmąjį žodį. Kaip negalime priversti kūdikio žengti pirmuosius žingsnius, taip negalime priversti ir skaityti, tai įvyksta pagal tam tikrą tvarkaraštį. Viskas ką mes galime padaryti, tai paruošti ir padėti vaikui žengti pirmuosius jo žingsnius bei žengti į rašymo ar skaitymo pasaulį su tam tikromis priemonėmis ir tikslingu jų naudojimu.
Skaitymo pradžia
Kaip ir rašėme aukščiau, viskas ką mes galime padaryti tai padėti ir paruošti vaiką skaitymo pradžiai. O viskas turėtų prasidėti ne tik nuo tam tikrų užduočių, o ir nuo mūsų pasitikėjimo vaiku. Montessori metodas ir yra unikalus tuo, kad suteikia vaikui savarankiškumo, laisvės. Mes turime pasitikėti vaiku ir kantriai to laukti. Jokiais būdais neverčiame, nepykstame, kad jis nepadarė tam tikrų užduočių ar vis dar neperskaito žodžių. Skaityti įprastai pradedama nuo 4 iki 8 metų, tai gana didelis laiko tarpas, todėl kada tai įvyks mes negalime žinoti, todėl turime pasitikėti ir laukti kol tai įvyks spontaniškai, atkakliai padedant ir ruošiant vaiką šiam įvykiui.
Į pagalbą šiam pasiruošimui galite naudoti tik žodžio arba žodžio ir vaizdo korteles viename. Jeigu pastebite, kad vaizdai tik blaško vaiką, neleidžia jam susikaupti, naudokitės tik žodžio kortelėmis. Tik atskiriant raides vaikas pamažu pradės jas atpažinti ir tarti sujungiant. Todėl tarkite viską palengva, dalinant žodį į skiemenis, leiskite vaikui pačiam juos tarti ir matyti raides, čia svarbu foneminis supratimas kuris leidžia greičiau įsiminti informaciją. Svarbu tai, kad jeigu vaikas klysta neskubėkite iš karto jo taisyti, pamažu jis pradės suvokti savo klaidas ir pasitaisys.
Pradėję skaityti pirmuosius žodžius vaikai įprastai nenori nustoti skaityti. Ir toliau turime suteikti jiems pasitikėjimą ir laisvę, todėl pamažu vis duokime naujų žodžių. Tik vaikui įgavus pasitikėjimo skaityti atskirus žodžius turime išsišakoti į frazes. Kaip jau išsiaiškinome, svarbu visus žingsnius žengti tam tikrai etapais, nuo vieno prie kito.
Įgūdžių gilinimas
Šio etapo tikslas pasak Montessori tas, kad turime vaikui padėti išmokti „visiško skaitymo“. Norima, kad vaikai ne tik išmoktų skaityti, išmoktų kitų žodžius, bet ir suvoktų savo balsą, juo pasitikėtų tariant žodžius. Tai yra daug svarbesnis tikslas ir darbas nei išmokyti vaiką dirbti su raidžių ir frazių technika. Tai darbas kuriuo siekiama išplėsti vaiko galimybes, praplėsti jo akiratį, vaizduotę bei žodyną.
Skaitymo žaidimas
Žaidimas skirtas jau skaitantiems vaikams, lavinti jų skaitymo įgūdžius ir supratimą. Šiam žaidimui galite naudoti 2 korteles - žodžio kortelę ir vaizdo kortelę. Vaizdo korteles išdėliokite, o žodžio korteles duokite vaikui, leiskite jam iš lėto perskaityti, jeigu matote, kad vaikas klysta, padėkite jam tiksliai perskaityti žodį. Paprašykite, kad šiam žodžiui jis priskirtų atitinkamą kortelę su vaizdu. Šią užduotį galite daryti ir atvirkštiniu būdu, išdėlioti tik žodžio korteles, o vaikui duoti vaizdo korteles ir paprašyti, kad jas priskirtų prie atitinkamo žodžio.
Papildomai kviečiame skaityti
Yesforskills skaitymo kortelės gali būti puikus pasirinkimas jums, plačiau straipsnyje - Kodėl verta rinktis YES FOR SKILLS skaitymo korteles?
Kaip geriausia naudoti YES FOR SKILLS lavinamąsias korteles? Kviečiame skaityti šiame straipsnyje - lavinamosios kortelės vaikams – kaip jas naudoti?
Kaip išsirinkti geriausiai tinkančias YES FOR SKILLS lavinamąsias korteles? Patarimus skaitykite čia.
Ieškote papildomos informacijos, pavyzdžiui kokius įgūdžius ugdo lavinamosios kortelės? Pateikiame detalią informaciją šiame straipsnyje.